sierpnia 25, 2012

Tortellini z salsą pomidorową i tymiankiem


Chciałam dziś zjeść szybko i włosko. Inspiracją do przekąski-obiadu był niezawodny Lidl ;-)
Nie jestem pewna czy świeże tortellini jest w stałej ofercie Lidla, ale póki możecie-korzystajcie! Polecam szczególnie tortellini z szynką parmeńską. Ja podałam je w wersji klasycznej- z pomidorami, które obrałam ze skórek i usmażyłam z czosnkiem i świeżym tymiankiem.
Myślę, że zdjęcie nie oddaje aromatu tego dania. A smakowało naprawdę niesamowicie ;-)

Składniki dla 4 osób:
-1 opakowanie świeżego tortellini Lidl (ja użyłam nadziewanych szynką parmeńską)
-1 duża cebula
-5 ząbków czosnku
-5 dorodnych pomidorów (sparzyłam je wrzątkiem i obrałam)
-garść świeżego tymianku (bądź suszu)
-oliwa z oliwek
-sól

Tortellini wrzucamy na wrzątek i gotujemy do wypłynięcia na powierzchnię wody. (Radzę pilnować garnka z pierożkami, bo woda może kipieć a pierożki szybko się rozgotowują) Zahartować zimną wodą.
Cebulę poszatkować i usmażyć na rozgrzanej oliwie. Dodać posiekane pomidory i czosnek.
Dusić salsę aż do zredukowania nadmiaru soku.Posolić i dodać tymianek.

Tortellini można wymieszać w salsie bądź podawać warstwowo.
Przyznam się, że zapomniałam o parmezanie... Jak najbardziej polecam oprószyć do smaku!;-)

Smacznego ;-)


1 komentarz:

  1. To jest to co tygryski lubią najbardziej.... mniam!! Człowiek patrzy, czyta i od razu jest głodny!! Super przepis i baaaaardzo apetyczne danie :))

    OdpowiedzUsuń