października 09, 2012

Samosa z wołowiną i groszkiem

samosa z wołowiną aaaledobre.blogspot.com
 W ostatnich tygodniach stałam się ogromną fanką kuchni Bliskiego Wschodu. Rozsmakowałam się wręcz w ryżu basmati z masłem i szalotką, kolendrą, marchewką, intensywnych kolorach przypraw i nieskończoności smaków i możliwości kombinacji jakie ta kuchnia daje.
Dzisiaj przyszła mi ochota na indyjskie, aromatyczne pierożki samosa. Przygotowałam je z wołowiny zmieszanej z baraniną oraz groszku. Mięso doprawiłam gotową mieszanką przypraw Garam Masala i zawinęłam w gotowy, papier mączny (szczególnie go polecam, bo nie chłonie tłuszczu a po prostu się szybko ścina i staje chrupiący podczas smażenia).

Zakupy do samosów zrobiłam w niewielkim sklepie arabskim na ul. Wspólnej/Warszawa, który serdecznie polecam (zaopatrzyłam się też w kulinarną, różaną wodę i esencję waniliową, które przydadzą mi się już wkrótce;-).

Składniki na 24 sztuki:
-1 opakowanie papieru mącznego do samosów
- mieszanka przypraw Garam Masala
-500 g mięsa mielonego (ja użyłam wołowiny i baraniny)
-3 dorodne cebule
-2 ząbki czosnku
-1/2 l oleju do głębokiego smażenia
-natka pietruszki
-około 200 g groszku
-oliwa z oliwek
-ewentualne, dodatkowe przyprawy

Groszek gotujemy około 15 minut.
Cebulę i czosnek szklimy na oliwie z oliwek, po chwili dosypując czubatą łyżkę przyprawy Garam Masala, ewentualnie dodajemy inne smaki (polecam użyć odrobinę tandoori, curry, soli i pieprzu).
Mięso wrzucamy do cebuli i dusimy do miękkości pod przykryciem. Na końcu dodajemy groszek i całość dokładnie mieszamy.

Papier mączny ( u mnie w kształcie trójkąta) moczymy w letniej wodzie i układamy na płaskiej powierzchni. Na środku płatu nakładamy porcję mięsa i zawijamy niewielkie trójkąty.
Jest też inna metoda zawijania samosów- z trójkąta mącznego należy uformować w dłoni coś na kształt sakiewki z jednym, otwartym rogiem, wypełnić rożek nadzieniem i zakleić otwarty brzeg.
Pierożki należy smażyć w głębokim, mocno rozgrzanym tłuszczu.
Samosy dobrze smakują z sosem- np. ayranem zmieszanym z posiekaną kolendrą.

W trakcie pracy może okazać się, że papier mączny się rwie lub potrzebuje kilku minut aby nabrać miękkości i elastyczności pod wpływem wody. Należy zachować ostrożność przy zawijaniu pierożków- jeśli ciasto się porwie, polecam zawinąć je w drugą warstwę ciasta lub załatać dziurę kawałkiem namoczonego płatu. Przed smażeniem dobrze jest chwilę odczekać, aż pierożki wyschną, inaczej olej będzie solidnie pryskał na wszystkie strony garnka.
samosa z miesem
samosa z wołowiną aaaledobre.blogspot.com
samosa with meat  aaaledobre.blogspot.com
samosa z wołowiną aaaledobre.blogspot.com
Smacznego ;-)






3 komentarze:

  1. Wyglądają baaardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja stosuje ciasto franuskie , samosy se prostokątne a po wierzchu jajkiem i po 15 minutach w piekarniku są gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Greate pieces. Keep posting such kind of information on your page.
    Im really impressed by your site.
    Hey there, You've performed a fantastic job. I will definitely digg it and for my part recommend to my friends.
    I am confident they will be benefited from this
    site.

    my web-site: google

    OdpowiedzUsuń