sierpnia 01, 2012

Kremowe pappardelle z kurczakiem i ziołami


W ramach upałów i niechęci do spędzania dużej ilości czasu w kuchni,przygotowałam dziś danie szybkie, bardzo pożywne i przede wszystkim bardzo dobre ;-) Dla miłośników kuchni włoskiej, ale nie tylko.
Wstążki pappardelle ugotowałam al dente, przemieszałam z usmażonym kurczakiem, odrobiną kremówki i dużą ilością świeżych ziół. Całość przypieczętowałam sporymi plasterkami sera Grana Padano - w smaku podobnym do parmezanu, choć ziarnistym w strukturze.
U dołu przepis dla 2 osób- obżarciuchów ;-)


Potrzebujemy :
-6 gniazdek makaronu pappardelle  (polecam Lubella Pappardelle nr 57)
-1 pierś z kurczaka
-300 ml śmietanki kremówki
-1 dorodna cebula
-3 ząbki czosnku
-1 łyżka pesto z bazylii
-garść listków szałwii
-garść listków tymianku
-garść listków oregano
-odrobina otartej bazylii
-oliwa z oliwek
-pieprz, sól

Makaron gotujemy al dente.
Na rozgrzaną oliwę wrzucamy czosnek. Kiedy kuchnia wypełni się aromatem oliwy czosnkowej dorzucamy cebulę i smażymy przez chwilę. Kurczaka dokładnie oczyszczamy, kroimy w cienkie paski i dorzucamy na patelnię. Po chwili dolewamy śmietanę i całość dusimy przez 2-3 minuty (do odparowania i zgęstnienia sosu).
Dorzucamy drobno posiekane zioła oraz pełną łyżkę pesto.
Na makaronie układamy sos i od serca obsypujemy płatkami sera Grana Padano.


Smacznego ;-)

8 komentarzy:

  1. Jaką ja mam ochotę na taki makaron... Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowanie zajęło mi około 20 min. Zachęcam do ugotowania jeszcze dziś ;-)

      Usuń
  2. podane nieładnie, i pisane nie po polsku;/ poza tym jaka znowu GARSC szałwi. garść to chyba na 5kg piersi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makaron ten nie był serwowany dla Królowej Elżbiety, a listki szałwii w moim ogrodzie są nader dorodne i wyrośnięte.
      Odejdź w pokoju, trollu.

      Usuń
    2. hahaha;d świetna riposta;p
      też miałam trolla na blogu

      Usuń
  3. Zacny przepis chociaż pappardelle nie są moim ulubionym makaronem.

    P.S; drobne "ale", polecam wrzucić czosnek na NIErozgrzaną oliwę, dzięki temu nie nabierze lekko gorzkawego posmaku. Najlepiej tak naprawdę jest sobie na samym początku wlać oliwę na patelnię wrzucić do niej od razu czosnek i dalej robić resztę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za radę, jutro wykorzystam!;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne ! wlasnie skomsumowalismy z moim chlopakiem, naprawde bardzo fajny przepis na pappardelle ( w wersji wulgarnej popierdole ;) ) polecam !

    OdpowiedzUsuń