sierpnia 02, 2012

Makaron chiński z kurczakiem i grillowaną cukinią


 Makaron Chow Mein z chrupiącą mieszanką warzyw i grzybów mun, pachnie aromatycznym cynamonem, kminem rzymskim, koprem włoskim i goździkami.
Danie jest lekkie i zawiera minimalną ilość tłuszczu. Idealne na szybki, lekki obiad, inspirowany smakami chińskimi.

Składniki:
-1 opakowanie makaronu Chow Mein (polecam Tao Tao Chow Mein)
-1 podwójna pierś z kurczaka
-1 opakowanie mieszanki warzyw (ja wykorzystałam mrożoną mieszankę chińską  Hortex)
-1 dorodna cebula
-2 ząbki czosnku
-szczypiorek do posypania
-1 cukinia
-2 łyżeczki przyprawy 5 smaków (zawierającej kmin, koper rzymski,goździki,cynamon)
-2 łyżki sosu sojowego
-2 łyżki oleju
-sól, pieprz

Cebulę kroimy w piórka i podsmażamy na oleju. Kiedy cebula się zeszkli, dodajemy pokrojone w paski mięso i całość chwilę dusimy. Dorzucamy mieszankę warzyw (zrezygnowałam z przyprawy, którą Hortex dołącza do opakowania), podlewamy odrobiną wody i czekamy aż warzywa lekko zmiękną. U mnie ta chwila trwała naprawdę krótko, bo chciałam aby warzywa pozostały lekko chrupiące.
Pod koniec duszenia warzyw i mięsa dosypujemy 2 łyżeczki przyprawy 5 smaków

Makaron zalewamy wrzątkiem, po około 5 minutach odlewamy wodę - nie gotujemy.

Cukinię kroimy w plastry i grillujemy na specjalnej patelni - bądź grillu, którego ja niestety nie posiadam.(Do grillowania na patelni użyłam odrobiny oleju; plasterków cukinii trzeba pilnować, bo szybko się przypalają)

Do miseczki wlewamy odrobinę bulionu, który powstał w trakcie duszenia mieszanki warzywnej i kurczaka.
Na bulionie układamy makaron, warzywa i mięso. Całość obficie obsypujemy posiekanym szczypiorkiem. Oddzielnie podajemy grillowaną cukinię.

Smacznego ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz