sierpnia 13, 2012

Tagliatelle z brokułami i kurczakiem


 Brokuły idealnie sprawdzają się jako przystawka, zupa czy danie główne, a do tego są źródłem wapnia, potasu i luteiny. Przygotowanie brokułów do jakiejkolwiek potrawy nie zajmuje wiele czasu a zielone różyczki pięknie prezentują się na talerzu.
Dziś prezentuję obiad dosyć lekki i na pewno zdrowy. Pofalowane, krótkie tagliatelle mosse połączyłam z gotowaną piersią z kurczaka, migdałami i brokułami. Smak makaronu podkreśliłam niewielką ilością gałki muszkatołowej i szałwii.

Składniki:
-1 cała pierś z kurczaka (u mnie gotowana na rosół)
-2 dorodne,białe cebule
-1 łyżka masła dobrego gatunku (polecam moje ulubione, masło garwolińskie)
-1 spory brokuł
-3 ząbki czosnku
-kilka gałązek szałwii
-1 łyżeczka gałki muszkatołowej
-1/2 opakowania makaronu tagliatelle (u mnie krótka odmiana "mosse")
-garstka posiekanych migdałów
-250 ml śmietany 12%

Makaron gotujemy al dente. Brokuły dzielimy na niewielkie różyczki i gotujemy kilka minut pilnując aby się nie rozgotowały.
Pierś z kurczaka gotujemy w bulionie warzywnym bądź osolonej wodzie (pierwszą wodę z gotowania mięsa, na której zbiera się piana, zawsze wylewam, po czym opłukuję mięso i ponownie zalewam wrzątkiem).
Cebulę drobno kroimy i podsmażamy na maśle. Kiedy zmięknie,dosypujemy gałki muszkatołowej i dolewamy do niej śmietanę. Szałwię i migdały siekamy, kurczaka rozdrabniamy na mniejsze cząstki. Całość łączymy.
Makaron hartujemy zimną wodą i podajemy z sosem brokułowo-mięsnym, obsypując posiekanymi migdałami i listkami szałwii.

Smacznego ;-)

1 komentarz: