września 26, 2012

Placki z jabłkami (i twarogiem)

racuchy placki z jablkami i twarogiem aaaledobre.blogspot.com

Przepis na te wspaniałe, lekkie placki z jabłkami i nutą cynamonu pochodzi od Doroty z Moje Wypieki. Ja receptę na placki lekko zmodyfikowałam, rezygnując z twarogu.
Bezapelacyjnie, są to najlepsze racuchy jakie kiedykolwiek udało mi się przyrządzić. Są lekko słodkie, nie chłoną mocno tłuszczu i smakują tak samo dobrze na ciepło jak i na zimno.
 Podaję przepis na 10-12 sztuk placuszków:

Edycja: Nie mogłam się oprzeć i przyrządziłam placki zgodnie z receptą Doroty z Moje Wypieki.com, dodając 200 g białego sera, takiego jak na serniki. Placki w wersji jabłkowo-serowej są rewelacyjne! Wystarczy, że do składników podanych u dołu dołączycie twaróg, mieszając go na etapie łączenia jajek i mąki ;-)

Składniki:
-100 g mąki pszennej
-2 jajka
-4 niewielkie, kwaskowate jabłka
-szczypta soli
-2 łyżeczki miodu lub cukru
-2-3 krople aromatu migdałowego
-szczypta cynamonu
-olej

Jabłka oczyszczamy z gniazdek nasiennych i ścieramy na tarce o większych oczkach.
Żółtka (oddzielamy od białek) ucieramy z cukrem/miodem, a następnie mąką, cynamonem, solą,aromatem oraz jabłkami.
Białka ubijamy na pianę i delikatnie mieszamy z masą jabłkową.

Smażymy niewielkie placki na rozgrzanym oleju, pilnując aby się nie przypaliły. Osączamy z nadmiaru tłuszczu.
Podajemy oprószone cukrem pudrem.
placki z jabłkami aaaledobre.blogspot.com
placki z jabłkami aaaledobre.blogspot.com
placki z jabłkami aaaledobre.blogspot.com

placki z jabłkami aaaledobre.blogspot.com
Smacznego! ;-)

Zapraszam również na stronę facebookową aaaledobre ;-)

2 komentarze:

  1. Mmm, jak pysznie. :) Placuszki z jabłkami i dobry twaróg, czyżby smaki mojego dzieciństwa?

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowitości! Zjadłabym takiego racuszka :)

    OdpowiedzUsuń