grudnia 19, 2012

Domowy cukier waniliowy

 Już nigdy nie kupię cukru waniliowego, który z prawdziwą wanilią nic wspólnego nie ma!Właściwie dopiero teraz wiem, jak intensywnie i pięknie pachnie prawdziwa laska tej przyprawy. Ja swoją wanilię przywiozłam z Turcji i utargowałam wyjątkowo mięsiste i dorodne laski :-)
Wanilia tania nie jest ale jedna pałeczka potrafi nadać aromat aż 1/2 kg cukru! Taki domowy cukier waniliowy można używać zastępując nim zwykły cukier, nawet do kawy czy herbaty, ale przede wszystkim do ciast i ciasteczek, bądź jako posypki do ozdabiania wypieków.

 Składniki:
-1 kg cukru drobnego
- 2 laski wanilii
- 2 wyparzone, dokładnie wysuszone słoiczki ze szczelną nakrętką

Cukier (najlepiej drobny, choć ja użyłam kryształowego) przesypać do słoiczków, laski wanilii przekroić wzdłuż, wyskrobać ziarenka i całość połączyć, pozostawiając w słoiczkach pocięte na mniejsze kawałki laski.
Szczelnie zakręcić, potrząsnąć kilka razy naczyniem. Po około 2 tygodniach cukier nabierze intensywnego, głębokiego aromatu wanilii.

Taki słoik cukru waniliowego domowej roboty, może być miłym prezentem świątecznym ;-)
cukier waniliowy domowy aaaledobre.blogspot.com
cukier waniliowy domowy aaaledobre.blogspot.com
Szczerze polecam!



1 komentarz: