sierpnia 06, 2012

Drożdżówki z twarogiem i borówkami


Musiałam je w końcu zrobić;-)
Pomysł pochodzi od Doroty, natomiast ja dziś bardzo oszukałam i ciasto drożdżowe kupiłam już gotowe. Zdaję sobie sprawę, że bułeczki mogły być jeszcze pyszniejsze i bardziej puszyste, ale w taki upał postanowiłam skorzystać z lidlowskich gotowców;-)
Drożdżówki z serem i borówkami (z powodzeniem można użyć również jagód) są przepyszne a do tego pięknie się prezentują!


Składniki na 10 sztuk:
-1 rolka gotowego ciasta drożdżowego
-1 kubełek borówek lub jagód
-250 g twarogu półtłustego
-3 łyżki cukru
-1 żółtko
-2 łyżki mąki ziemniaczanej
-1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Twaróg dokładnie wymieszałam z pozostałymi składnikami, uzyskując gładką masę.
Do upieczenia 10 bułeczek użyłam 1/2 rolki ciasta drożdżowego, przekrawając je w połowie.
Powstały, kwadratowy placek, przekroiłam raz jeszcze, otrzymując 2 prostokąty, które z kolei posmarowałam masą twarogową i obficie obsypałam borówkami.
Prostokąty ciasta złożyłam na pół, sklejając brzeg i cięłam na 5 pasków. Drożdżówki ułożyłam ciasno w keksówce i piekłam 30 min w 170 stopniach C.
twarog,borowki aaaledobre.blogspot.com

drozdzowka z borowkami i serem aaaledobre.blogspot.com
Smacznego ;-)

1 komentarz:

  1. Bułeczki, twarożek, jagody.. oj to jest to co ja lubię najbardziej!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń