sierpnia 07, 2012

Farfalle z cukinią zapieczone pod beszamelem

farfalle z cukinią pod beszamelem aaaledobre.blogspot
Owszem,  to danie nie jest fotogeniczne, ale baaardzo dobre;-) Dla miłośników cukinii, mozarelli, makaronu i chudego mięsa prezentuję dziś zapiekankę farfalle, pachnącą tymiankiem, oregano i gałką muszkatołową.
Przygotowanie wraz z zapiekaniem trwało około 45 minut.

Składniki:
-2 dorodne cukinie
-1 opakowanie makaronu Farfalle
-300 g zmielonego, chudego mięsa (u mnie szynka)
-1 dorodna cebula
-2 ząbki czosnku
-1/2 litra mleka 2%
-1/4 kostki masła +2 kopiaste łyżki masła do zasmażki
-świeżo ucierana gałka muszkatołowa
-suszony tymianek
-suszone oregano
-300 g świeżej mozarelli

Do niewielkiego garnka wrzuciłam masło, które po rozpuszczeniu połączyłam z mąką. Kiedy zasmażka nabrała złotego koloru, dolałam mleko (sos trzeba ciągle mieszać, aby nie powstały grudki).Na końcu dosypałam utartej gałki i odrobinę soli. Sos odstawiłam do wystygnięcia.

Makaron ugotowałam al dente. Na rozgrzanym tłuszczu podsmażyłam pokrojoną w pióra cebulę i mięso. Dosypałam dużo suszonych ziół.
Cukinię pokroiłam w grube plastry i opłukałam pod zimną wodą.

Luiza Moszczynska aaaledobre.blogspot.com

Naczynie do zapiekania posmarowałam masłem i wylałam część sosu beszamelowego na jej dno.Układałam warstwami makaron, cukinię i mięso, obsypując każdą warstwę startą mozarellą.

Zapiekankę zwieńczyłam warstwą beszamelu i sera, które przypiekły się na złoto (górną warstwę polecam skropić oliwą z oliwek, dzięki czemu ser i zapieczony sos pozostaną miękkie)

cukinia aaaledobre.blogspot.com

Smacznego ;-)

Ps. Przepis bierze udział w konkursie na zapiekanki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz