sierpnia 09, 2012

Penne z cukinią i pieczarkami

penne z cukinią i pieczarkami Luiza Moszczynska
Smaczne pomysły na kabaczki, cukinie i bakłażany powoli mi się wyczerpują, ale zanim te cudowne warzywa znikną z bazarów i naszych ogródków, chciałabym przedstawić Wam jeszcze jeden przepis: cukinię smażoną z pieczarkami i czosnkiem, podaną z kremowym makaronem penne.
Danie jest niesamowicie szybkie,sycące i potrafi zadowolić wielbicieli makaronów przyrządzanych tylko i wyłącznie z mięsem;-)
Przepis pochodzi z  książki "Mała wielka księga makaronu".

Składniki:
-1 dorodna cukinia
-1/2 opakowania makaronu penne (koniecznie z mąki durum, polecam Penne Tricolore Primo Gusto)
-4 ząbki czosnku
-1 kubełek śmietany 12% (bądź jogurtowej 9%)
-około 10 dorodnych pieczarek
-ser Grana Padano lub parmezan
-natka pietruszki

Penne gotujemy al dente. Pokrojoną w plastry cukinię parzymy około 2 minuty we wrzątku, po czym hartujemy zimną wodą. Na patelni rumienimy pieczarki, po chwili dodając cukinię i czosnek. Kiedy warzywa będą złociste, wyłączamy ogień i wlewamy do nich śmietanę, delikatnie mieszając. Dodajemy dużą ilość posiekanej pietruszki, mieszamy z makaronem. Na talerzu oprószamy parmezanem (u mnie ser Grana Padano).

penne tricolore cukinia pieczarki aaaledobre.blogspot.com
Smacznego ;-)

1 komentarz:

  1. Witaj:)
    Nawet sobie nie wyobrażasz jak uwielbiam cukinię, moje pomysły też się kończą, bo robiłam na różne sposoby, ale takiej z makaronem jeszcze nie jadłam więc prawdopodobnie skorzystam z Twojego przepisu:) Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń